یزدفردا " تقوایی: وب سایت اطلاع رسانی جشنواره و نمایشگاه‌ بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال جزییات نهایی سومین جشنواره و نمایشگاه بین اللمللی رسانه های دیجیتال را اعلام کرد
آدرس اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی جشنواره و نمایشگاه‌ بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال:
http://www.dmf.ir

جزییات سومین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال
زمان برگزاری 8/7/88 الی 18/7/88
مکان برگزاری مصلی بزرگ امام خمینی (ره)
فضای نمایشگاهی 70.000 متر مربع
کارگاه های تخصصی 200 کارگاه و نشست
شرکت کنندگان در بخشهای نمایشگاهی 700 غرفه
آثار رسیده به جشنواره حدود 10000 اثر
بخش های نمایشگاه 6 بخش اصلی و 8 بخش جانبی

رقابت در جشنواره سوم
سومين جشنواره بين المللي رسانه های دیجیتال از تاریخ 7 تير 1388 آغاز بکار نمود.
در این دوره شاهد رقابت آثار در 5 بخش اصلی:
* نرم افزارهای رسانه ای
* پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها
* نرم افزارهای تلفن همراه
* بازی های رایانه ای
* هنرهای دیجیتال
* فن آوری و نوآوری
خواهیم بود.
مهلت ارسال آثار از 24 تیر ماه 88 لغایت 31 مرداد ماه 88 مي باشد.

بخشهای سومین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال
سومین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال در شش بخش برگزار می گردد و دبیرخانه جشنواره در بازه زمانی اعلام شده آماده دریافت آثار در این شش بخش می باشد:
3-1) بخشهای جشنواره
1. نرم افزارهای رسانه ای Softwares Media
2. نرم افزار های تلفن همراه Mobile Phone Programs
3. بازیها و سرگرمیهای دیجیتال Entertainment Softwares & Games
4. پایگاه های اینترنتی و وبلاگها Websites & Weblogs
5. هنرهای دیجیتال Digital Arts
6. فن آوری و نوآوری در رسانه های دیجیتال On Digital Media Technology & Innovation


اهداف برگزاری نمایشگاه و جشنواره
1) جریان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملّی و اسلامی ‌در حوزه رسانه‌های دیجیتال
2) ایجاد جایگاهی سالانه برای عرضه و ارزیابی رسانه های دیجیتال در کشور
3) فراهم کردن محیطی به منظور ‌ایجاد همدلی و هم افزایی بین پدید آورندگان آثار در حوزه رسانه‌های دیجیتال
4) توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال
5) کاهش هزینه و توسعه دسترسی عمومی‌ به میراث مکتوب تاریخی، علمی، فرهنگی، دینی و هنری کشور
6) حمایت از افراد، مراکز، مؤسسات، تشکل‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه تولید آثار و محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال
7) بستر سازی و فراهم کردن زمینه لازم برای تحقق جنبش نرم افزاری در حوزه محتوایی فنآوری اطلاعات
8) ایجاد بستر رقابت میان تولیدکنندگان رسانه های دیجیتال در جهت رشد، شکوفایی و همچنین رونق بخشی به بازار داخلی و صادرات در‌ این صنعت
9) ارتباط و تعامل با کشورهای دارای تکنولوژی در حوزه رسانه های دیجیتال به منظور بالا بردن سطح کیفی محصولات تولید شده در داخل کشور
10) فراهم نمودن بستر لازم برای توسعه صادارت نرم افزارهای رایانه ای


سابقه جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتال
این جشنواره و نمایشگاه که امروزه به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی حوزه دیجیتال در کشور شناخته می شود سعی دارد تا سال 1390 به عنوان مهم ترین رویداد محتوایی فن آوری اطلاعات در منطقه به شمار رود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا